Voorwaarden accreditatie dierenopas aan huis

Dierenopassers aan huis

Zijn mensen die allerlei dieren, kat, hond, vogels, paard enz, aan huis komen verzorgen.  Het uitlaten  van de hond(en) van die persoon valt daar ook onder.

Opleiding, bijscholing, professionaliteit

De Dierenoppasser aan huis/ondernemer:

  • Beschikt minimaal over één van de volgende diploma’s:
    • Paraveterinair
    • Kynologisch Instructeur van een bij de SPPD erkende opleiding (zie de voorwaarden bij accreditatie KI)
    • Dierverzorger 
    • Gedragstherapeut van een bij de SPPD erkende opleiding (zie de voorwaarde bij de accreditatie GT).
    • Student van 1 van bovengenoemde opleidingen 

 

  • Staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
  • Heeft voor zowel medewerkers als voor de ondernemer zelf een Verklaring Omtrent Gedrag niet ouder dan 3 maanden voor het screeningsprofiel Gezondheidszorg en Welzijn van mens en dier.
  • Heeft Algemene Voorwaarden, een Klachtenregeling en een Privacy beleid volgens AVG richtlijnen opgesteld. De algemene voorwaarden en klachtenregeling staan duidelijk vindbaar op de website van de Dierenoppas.. Is er nog geen klachtenregeling, dan kan deze via de SPPD site worden gedownload.
  • Is verzekerd voor onder andere Bedrijfsaansprakelijkheid en eventueel aanvullend een Rechtsbijstandverzekering.

De huisdieren van de ondernemer en/of medewerkers dienen altijd volledig gevaccineerd, ontwormd en ontvlooid te zijn volgens actuele richtlijnen. Dit is van essentieel belang om het risico op het inslepen of verspreiden van ziektekiemen bij cliënten aan huis tot een minimum te beperken.

Wat hebben we nodig bij aanmelden?

  • Een verklaring van goed gedrag die je kunt aanvragen bij de website vog-aanvraag.nl
  • Een link naar je algemene voorwaarden op je website
  • Een link naar je klachtenprotocol op je website
  • Een link naar de pagina met je Diploma’s en certificaten van relevante opleidingen

Is je verklaring van goed gedrag nog niet binnen dan kun je toch vast het accreditatieformulier invullen en je VOG later nasturen

In de praktijk

Er wordt gebruikt gemaakt van een intake formulier, waar in ieder geval de volgende gegevens worden gevraagd:

  1. ​Naam, adres, postcode en woonplaats gegevens van de opdrachtgever(s)
  2. Telefoonnummer(s) en eventueel email adres(sen) van de opdrachtgever(s)
  3. Gegevens van en over de dieren;
  4. Naam, Ras, Geboortedatum, Geslacht, Chipnummer
  5. Naam en telefoonnummer dierenarts
  6. Allergieën
  7. Medische ongemakken
  8. Overige opmerkingen van de eigenaar

Kosten van aanvragen Accreditatie

  • De kosten voor accreditatie per kalender jaar zijn terug te vinden op de website.
  • Het bedrag dient voorafgaand aan de aanvraag bij SPPD op de bankrekening te zijn bijgeschreven
  • Na ontvangst van de accreditatiekosten worden de gegevens beoordeeld voor accreditatie. Wij streven ernaar dit binnen drie weken te bewerkstelligen.
  • Wanneer niet voldaan wordt aan de gestelde eisen (twee keer afwijzing accreditatie), dan wordt er geen geld gerestitueerd.

Geldigheid accreditatie en heraccreditatie

​Accreditatie is alleen geldig indien:

  1. De jaarlijkse bijdrage wordt voldaan (voor actuele tarieven zie website)
  2. De naam van de Dagopvang op de website van SPPD aangegeven staat in combinatie met het in het bezit hebben van een geldig certificaat.
  3. Reeds geaccrediteerde Dagopvang leveren drie jaarlijks vóór 15 december van het lopende derde jaar de gegevens aan voor heraccreditatie in de volgende jaren. Een formulier hiervoor is te vinden op de website van de SPPD

via button hieronder kun je je accreditaie aanvragen